The Countdowns :))

Daisypath Vacation tickers

Saturday, May 1, 2010

Senaman

1 Mei 2010

Salam..sudah lama tidak update blog ini. Untuk hari ini setelah bangun pagi menunaikan solat fardhu subuh, terfikir akan janji bersama rakan setugas MAIS untuk melakukan aktiviti riadah pagi di Taman Tasik Shah Alam.

Demi semangat kawan dan janji yang telah diberi, saya tetap gagahkan diri juga untuk memandu seawal 7.45pagi dari Cheras ke Shah Alam. Hehe..terasa macam di Cheras ini tidak ada tempat untuk bersenam pula. Walhal Taman Tasik Permaisuri adalah tempat paling famous untuk warga Kuala Lumpur melakukan aktiviti seperti ini. Tak apelah janji saya bersama rakan-rakan.. :p



Saya sampai disana seawal pukul 8.25pagi dengan cara pemanduan yang berhemah. Bukan apa ini disebabkan surat saman yang sampai akibat Speed Trap pada 28/4/2010. Hurm tak sedar kan memandu main tekan saje minyak tu..rupa-rupanya dah terlebih. Speed trap di Lebuh KESAS, sepatutnya 90km but saya dh memandu 113km..huhu. Saya mengambil ini dari sudut positif sebab kesalahan memang di pihak saya. Semoga selepas ini saya lebih berhati-hati.

Sampai disana, saya menghubungi Pegawai Undang-Undang MAIS (Cik Nurhanisalwa).Agak terlewat katanya jadi saya mulakan dengan berjalan-jalan di sekitar tasik dan berlari-lari anak. Akhirnya saya terus berjoging dengan niat untuk pusing satu tasik. Disebabkan ini adalah kali pertama saya di Taman Tasik Shah Alam, tidak saya sangka rupanya tasik ni besar..peluh sudah mula memercik disana-sini. Dari Kedai Kopi saya berlari ke Wetland..dan tetiba dapat call supaya berkumpul kerana senaman aerobik akan bermula. Huh penat nie..akhirnya saya patah balik laa..itu sahaja yang mampu :p

Sampai sahaja disana, saya disape oleh mereka..

"Semangat sungguh awak yea..yeah itu yg kita nak"..kata Puan Saadah. Saya cume tersenyum-senyum sahaja dengan nafas yang tercungap-cungap.

Tiba waktunya, aerobik bermula bersama dengan team Herbalife..wahhh inilah kali pertama sebenarnya saya join aerobik. Selama ini saya hanya biase beratur untuk mulakan Taeguk (Taekwando). Memang kaku sungguh dengan pelbagai step tarian aerobik, keras sungguh..tapi buat saje laa..hehe

Akhirnya, berjaya juga saya dan Kak Hani menghabiskan senam aerobik kami. Terima kasih sis sebab ajak saya join sekali. Bila dah berisi sikit badan ni, baru terasa 3 tahun lalu saya telah menjalani kehidupan yang sangat kurang sihat. Sebab itu bila di chek berat badan, kalori, tenaga, otot, lemak dan segalanya..saya seperti sedang hidup 52 tahun!!!..huh tak sanggup..

Jadi selepas ini saya akan meneruskan hidup dengan cara yang lebih sihat dan menjaga pemakanan saya..terasa lebih semangat kerana ada kawan yang turut serta. Jadi, anda bila lagi??..jom kita SIHAT!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...