The Countdowns :))

Daisypath Vacation tickers

Thursday, November 25, 2010

: : Ukwah : :

Rasa dah lama saya tak update blog nie..ambil masa sikit untuk buat kerja-kerja lain disamping meneruskan hal-hal harian samada bersama keluarga atau rakan-rakan.
Nak mula tang mana ye..ok lets start with family. Ingat lagi saya balik kampung untuk menghadiri kenduri tahlil yang dibuat di rumah Kak Ngah di Rasa, Hulu Sngor. Bila seharian bersama diri sendiri dan rakan-rakan terasa rindu sangat untuk tautkan kembali ukhwah keluarga. Hidup ini kalau tidak berkeluarga dan asyik fikir hak kerja tak akan kemana pon. Jadi elok lah peruntukkan masa untuk bertanya kabar dan beramah mesra bersama keluarga.

Walaupun asalnya saya lambat sikit masa smpai dirumah, tapi saya berpegang pada prinsip 'better late than never rite?' haha..sekurang-kurangnya tidak lah saya berasa bersalah sangat even sampai untuk buka mulut saje :p
Jadi pada hari tue sibuk lah, saudara mara sebelah abg ipar saya dengan memasak, kanak-kanak bermain2..pelbagai ragam. Terbit dalam hati saya sekiranya masih berpeluang saya ingin meneruskan amalan ini kepada waris-waris akan datang. Ikatan ukhwah keluarga tue penting..jika tidak terasa hidup kat dunia nie seperti abuk yang berterbangan disana sini, bile melekat pada manusia ditepuk-tepuk dan kemudian melayang kembali tanpa arah tuju..(opss..bidalan mana nih, cam x penah dgr jek..kihkih).

ok jom scroll ke bawah sikit untuk tengok gambar yang sempat di snap oleh saya..

hehe..calon-calon nyer..rajin adik kita eh

sempooii..makesure everything is hygine young lady :p

rajin nyer cikgu nadia & yang eh..ehehe calon menantu

opstt..seksi la die..

so inilah antara program yang menghiasi diari saya sepanjang bulan oktober lalu..yang lain malas da nak citer sbb terlepas banyak siri..ngeee..jadi moral of the story; 1. walau sibuk mana pon kita peruntukkan masa bsama keluarga. 2. dimana pon kedudukan jgn lupa ukhwah sepanjang hayat ini..

Ciri orang yang mencintai keluarganya adalah dia selalu bersabar dalam mendidik akhlak dan keimanan keluarganya...

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...